• You are here:
  • Home »

HUREN OP DE BAZAAR

een fysieke WINKEL - ERBIJ

Van webwinkel naar webwinkel+plus

Heb je een webwinkel en denk je erover om er iets bij te huren? Een distributiecentrum of een fysieke winkel? Of allebei? We kunnen het je van harte aanraden. 

Webwinkels met een fysieke winkel erbij doen het beter dan webwinkels zonder. Hieronder lees je waarom de combinatie tot meer omzet leidt en hoe je dat op De Bazaar met zo min mogelijk risico kunt doen.

Meteen naar het contactformulier

Help je netwerk:

Doe collega webwinkeliers een groot plezier en deel deze pagina met hen. 

Meer omzet: combineren loont

Bedrijven die naast een webwinkel hun producten ook in een fysieke winkel verkopen hebben meer omzet. Kijk maar wat de Kamer van Koophandel erover zegt in hun artikel "Waarom combineren loont". En zij kunnen het weten!

Je kunt je webwinkel zien als een toonzaal: de meeste mensen die er komen kijken alleen. En gaan dan weer weg. Maar wat zou er gebeuren als deze mensen je producten ook echt konden proberen? Ze zijn al lekker gemaakt door je webwinkel. Ze  hoeven alleen nog maar te ervaren hoe goed je producten zijn! En wie weet, kopen ze er dan nog een impulsaankoop bij.

Juist door de combinatie van online en offline kun je klanten een winkelbeleving geven die online concurrenten je niet na kunnen doen. 

Drie manieren

Je hebt met de combinatie drie mogelijke businessmodellen, die allemaal voor extra omzet zorgen:

  1. 1
    Online kopen en ophalen in de winkel. De combinatie heeft voordelen voor jou èn je klant. Bij ophalen in de winkel kan een klant meteen proberen of het product aan haar verwachtingen voldoet, eventueel een alternatief kiezen of dingen erbij kopen. Jij kunt meteen advies geven en je verliest niet op het retourproces. 
  2. 2
    Klikken en reserveren. Klanten hoeven pas te betalen bij het ophalen. Ze kunnen je product eerst proberen (net als bij punt 1). Daarmee neem je onzekerheid weg en vergroot je de kans op aankopen en een hogere klanttevredenheid.
  3. 3
    Van platform naar de winkel. Als je geen eigen webshop hebt, maar verkoopt via platforms zoals Bol.com, marktplaats of Amazon.nl dan profiteer je van hun marketingkracht. Maar in ruil daarvoor moet je commissie betalen over de aankopen. Als je nou wel die aantrekkelijkheid gebruikt om aan klanten te komen, maar je leidt ze daarna naar je fysieke winkel, dan hoef je geen afdrachten te doen over de meerverkopen in je fysieke winkel.

Persoonlijk contact

Juist in een online wereld is het fijn om persoonlijk in contact te komen met je klanten. Jij leert hen beter kennen en zij jou. Daardoor weet jij beter met welke producten je assortiment uitgebreid en vernieuwd moet worden. Je klanten worden je trouw en komen terug voor herhalingsaankopen. Online trouw is veel moeilijker te bereiken.

Geen dozen meer in je huis!

We horen van ondernemers dat vooral hun partners het erg prettig vinden dat hun huis niet meer vol met dozen staat! De voorraden staan in de winkel op De Bazaar en niet meer in de keuken, op en rond de bank en de eettafel. Opgeruimd staat netjes!

Maar even zonder dollen, stel je eens even voor dat je alleen maar wat voorraad hoeft uit te pakken om meer te verkopen? Want dat is wat je eigenlijk doet met een fysieke winkel...

Naar het contactformulier

Meer omzet door:

  • Klanten kunnen je product proberen: neemt onzekerheid weg
  • Je kunt makkelijker bijbehorende producten erbij verkopen
  • Persoonlijk contact verhoogt de loyaliteit van klanten: ze komen vaker en eerder terug

Sommige lasten worden relatief lager

  • Minder afhandeling van retouren
  • Minder platform afdrachten
  • Minder CO2 belasting van het milieu

Met zo min mogelijk risico beginnen

Als je een fysieke vestiging overweegt, dan wil je natuurlijk graag weten hoe je de kosten zo laag mogelijk houden. Daar heeft De Bazaar van alles voor bedacht!

Vier voordelen van De Bazaar

De Bazaar is in 1980 begonnen als zondagsmarkt, maar inmiddels een bruisende plek voor outlets, boetiekjes en markten. We hebben 1200 verkoopplekken op ons terrein. Die variëren van het spreekwoordelijke zeiltje op de grond tot een enorme winkel van meer dan 1.000m2. Je snapt dat we beter weten hoe flexibel huren in elkaar zit dan de gemiddelde verhuurder van bedrijfsonroerend goed. Kijk maar eens:

  • Flexibele huurperiodes. Je kunt ons proberen voor een weekend, vier weekenden of een periode van enkele maanden. Je weet dus wat je kunt verwachten als je moet gaan investeren.
  • Twee openingsdagen. Personeel is lastig te krijgen en soms ook moeilijk te houden. Daarom is het fijn als je op De Bazaar begint, want dan hoef je alleen in het weekend je winkel te bemensen. Alle voordelen van proberen, ophalen en persoonlijk contact, zonder dat je meteen voor zes dagen per week van alles moet regelen.
  • Profiteren van traffic. De Bazaar doet ongelofelijk veel aan PR en reclame, zodat we jaarlijks ruim twee miljoen bezoekers kunnen verwelkomen. Kopende bezoekers. Daar hoef jij verder weinig meer aan te doen! Behalve dana dat je fysieke winkel in je webshop genoemd moet worden. Er zijn niet veel winkelstraten meer over die zoveel traffic hebben als wij.
  • Groeien op jouw manier en op jouw tijd. Je kunt klein beginnen en makkelijk doorgroeien. Van een kraam naar een winkel. Van een vestiging naar meerdere vestigingen op De Bazaar. Of van een winkel op De Bazaar naar een winkelnetwerk inclusief De Bazaar. Je zal zeker niet de eerste zijn die via De Bazaar de winkelcentra heeft veroverd!

Voordelen van De Bazaar:

  • Proefperiode om ons uit te proberen
  • Maar twee dagen in de week de winkel open
  • Profiteren van onze marketing & traffic
  • Bewezen doorgroei mogelijkheden

Nadelen van een 'normale' plek

  • Hoge huren, lang lopende contracten
  • Meteen personeel nodig
  • Je eigen marketing doen om klanten te trekken
Boulevard van De Bazaar

Heel veel bezoekers

De Bazaar laat alleen de Efteling achter zich als het gaat om bezoekersaantallen. Met gemiddeld 40.000 bezoekers per weekend zijn we vergelijkbaar met een winkelgebied in een middelgroot station, alleen zijn wij de bestemming van de bezoekers.

En onze bezoekersaantallen blijven groeien, dankzij onze doorlopende investeringen in beleving!

contactformulier

Op welke manier mogen we contact opnemen?

Bel me
Email me